O nas

O nas

Z mojego doświadczenia – najpierw w zakresie obsługi klienta a potem w pracy trenerskiej i szkoleniowej – wynika, że jedną z najważniejszych umiejętności, zarówno w życiu służbowym, jak i w obszarze prywatnym – jest umiejętność komunikacji. Poprzez powszechne kanały elektroniczne porozumiewamy się bardziej konkretnie, lecz także bardziej zdawkowo, powiedzmy – docelowo. Często jest to bardziej wymiana komunikatów, niż realna rozmowa. W cieniu pozostaje cała sfera prospołeczna – nawiązanie i podtrzymanie kontaktu, zdobywanie i umacnianie nowych więzi. Do tego ludzie tracą powoli naturalną kiedyś wiedzę na temat staromodnej klasy w kontaktach społecznych – nie potrafią dostosować języka do sytuacji czy stosują schematy myślowe, które w danej grupie nie zdadzą egzaminu. Dlatego REFINO, w swoich warsztatach czy szkoleniach, skupia się szczególnie na trzech zagadnieniach:

MOTYWACJA – umiejętności komunikacyjne zaczynają się od nas samych – czy umiemy wchodzić w relacje, czy boimy się tego robić, czy posiadamy narzędzia, które stymulują naszą motywację do ciągłego wyznaczania nowych granic? Czym jest motywacja? Czy na pewno nasze marzenia są naprawdę nasze? Czy może – w natłoku informacji – pożyczyliśmy je sobie? Czy znamy nawyki, które pozwalają naszej motywacji działać bez przeszkód?

KOMUNIKACJA – Czy potrafimy zacząć rozmowę – czy to prywatną, czy służbową? Czy jest to przykry obowiązek, czy zawsze szansa na poznanie innego sposobu myślenia, innej wizji, innej osobowości? Czy umiemy dostosować sposób komunikacji do osoby/klienta/partnera? Czy jesteśmy interesującym rozmówcą? Czy prawidłowo wybieramy kanał komunikacji?

NETWORKING – jak zarządzać nieformalnymi kontaktami? Jak nie przekraczać barier – jak kontrolować to, czy kontakt networkingowy przeradza się w prywatny, towarzyski, czy nie? Jak utrzymywać dużą ilość kontaktów służbowych? I wreszcie – jak samemu być interesującym i ważnym kontaktem networkingowym.

Do zobaczenia!